Документ взят из кэша поисковой машины. Адрес оригинального документа : http://poly.phys.msu.ru/en/news/attach/2010_09_16.doc
Дата изменения: Thu Sep 16 15:40:33 2010
Дата индексирования: Sun Apr 10 23:04:38 2016
Кодировка: koi8-r

Лекция

"GPUs Revolutionized Graphics and Impacted Parallel Computing; Now, Let's
go after Science!"

David B. Kirk (NVIDIA)

20 сентября (понедельник)
Начало в 10 часов 30 минут
Аудитория 685, 2-ой гуманитарный корпус, ВМиК МГУ

Краткое содержание:
В прошлом графические процессоры (GPU) были специализированными
аппаратными ускорителями с жестко ограниченным функционалом, подходящим
только для растеризации и графических приложений. Сейчас GPU - это
универсальные программируемые массивно-параллельные вычислители.
Ни для кого не секрет, что современные GPU могут ускорять исполнение
некоторых приложений на порядки, и это не предел, но основная значимость
этого заключается в том - какие новые возможности это открывает для науки!
В лекции будет рассказываться о том, как архитектура NVIDIA CUDA для
параллельных вычислений преобразовала компьютерную графику и
высокопроизводительные вычисления, и какое влияние это оказывает на
современную науку и технологии.

David B. Kirk - NVIDIA Fellow, former NVIDIA's chief scientist
http://www.nvidia.com/object/bio_kirk.html
David Kirk is an NVIDIA Fellow and served as NVIDIA's chief
scientist from 1997 to 2009, a role in which he led the
development of graphics technology for today's most popular
consumer entertainment platforms. He also serves on the U.S.
Commerce Department's Information Systems Technical Advisory
Committee. Kirk was honored by the California Institute of
Technology in 2009 with a Distinguished Alumni Award, its
highest honor, for his work in the graphics-technology
industry. In 2006, he was elected to the National Academy of
Engineering for his role in bringing high-performance graphics
to personal computers. He received the SIGGRAPH Computer
Graphics Achievement Award in 2002 for his role in bringing
high-performance computer graphics systems to the mass market.

Prior to coming NVIDIA, Kirk served from 1993 to 1996 as chief
scientist and head of technology for Crystal Dynamics, a video
game manufacturing company. From 1989 to 1991, he was an
engineer for the Apollo Systems Division of HP.

Kirk is the inventor of 50 patents and patent applications
relating to graphics design and has published more than 50
articles on graphics technology. He holds BS and MS degrees in
mechanical engineering from the Massachusetts Institute of
Technology, and MS and PhD degrees in computer science from
Caltech.