Общероссийская неделя "Астрономия на тротуаре" - 15-17 апреля
0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.
Но здесь есть одна заковыка: сам *.ехе файл уже собран в английской локали, поэтому перевод получится не полный, будут отображаться на русском только сообщения программы, а пункты меню останутся на английском.
Может кто знает, а может и нет, чтобы в "Celestia" при выполнении скриптов (например: start.cel или demo.cel) информация отображалась русскими буквами, необходимо писать их юникодной (шестн.) кодировкой. Т.е. надпись "Добро пожаловать!" будет выглядить так:"\u0414\u043e\u0431\u0440\u043e \u043f\u043e\u0436\u0430\u043b\u043e\u0432\u0430\u0442\u044c!".
Есть одно НО: имена объектов СС и др., написанных в таком виде, в "проводнике" выглядят так: Таким образом, это окошко не поддерживает юникод.P.S. видимо, придется дописывать (если заработает) новые имена объектов из аддонов в ru.po/ru.mo
Дон Кихот, а где это у тебя так отображается?у меня официальная сборка целестии + русифицирована русификатором с твоего сайта по ссылке в подписи и + установлен конвертер товарища leserg...или ты сам пытался перевести их, но выходит такая ботва?
В общем, это явная ошибка/недоработка в текущей cvs-версии кода Celestia. При заполнении дерева СС из UTF-8 в виндовую кодировку(cp1251) преобразовываются только имена объектов полученые через gettext(из *.mo). В принципе, это элементарно исправляется. Если кому надо, могу выложить поправленый *.exe.
Вообще грешу на дрова от видюхи, которые были в SP2
1.5.0* New translations: Ukrainian, Russian, Arabic, Dutch, Chinese* Updated translations* Separate i18n domain for constelation names* Windows: Added support for i18n* Fixed bugs with UTF-8 in object name completion* Enabled new star rendering path: uses point sprite extension, new Gaussian glare textures* Added dynamic star labeling* Added support for non-power-of-two textures (newer graphics cards only; on older cards the textures will be automatically rescaled to the nearest power of two.)* Mac: i18n improvements and bug fixes* Mac: enabled support for hardware antialiasing* Fixed crashes that occurred when Lua script errors were reported* Made overlay textures work in GLSL path* KDE: accept relative dir/files in --conf, --dir, and --extrasdir command line options* KDE: fixed by ing deep sky objects info url where the default url was always used.* Implemented event handlers for celx scripts* Localized planet labels* New extrasolar planets: - XO-1 - HD 69830 system - HD 164922 b, HD 66428 b, HD 99109 b, HD 107148 b, HIP 14810 b - HIP 14810 c, HD 185269 b, Gliese 849 b - Mu Ara e* Revised orbits of some extrasolar planets to reflect new data* Added stars for new extrasolar planets: GSC 92941-01657* Mac: Show menu bar when moving mouse to top of screen in full screen* Mac: added Japanese translation* Fixed bug in cmod loader that caused binary cmod files to be read incorrectly on 64-bit machines.* KDE: removed a dependency on STL support in Qt* Mac: added missing 'Hide Others' menu option* Fixed some depth sorting problems: coalescing of depth buckets was failing when a merged object was clipped to the new plane.* Mac: cursor now changes on draggable view boundaries* Added Plutonian satellite names: S/2005 P1 -> Hydra, S/2005 P2 -> Nix* Added 9 new numbered Saturnian satellites* Fixed bug that caused time scale in celestiacore and simulation to get out of sync.* Improved rendering of meshes in OpenGL 2.0 render path: - Switched to local viewer model for better quality specular highlights - Added support for specular and normal maps for meshes - Enable rendering of eclipse shadows cast onto meshes* Added a ReverseMouseWheel option for configuration file* Enabled per-pixel specular lighting in OpenGL 2.0 path* Made specular lighting work properly with normal maps* Enabled separate specular color when rendering models in pre OpenGL 2.0 render paths* Fixed gcc 4.1.1 build errors caused by bad constructor declarations in Star and CommandGotoLongLat classes* Fixed bad calculation of specular exponent when converting materials from 3DS files.* Implemented cloud shadows* Changed eclipse shadow shaders to use a single interpolant for all shadows instead of one per shadow* Made relative InfoURL relative to current add-on directory instead of main data directory.* KDE and GTK: added ogg/theora video capture* Fixed bug in eclipse shadow test; objects close to the surface of the lit side of a planet were incorrectly rendered with shadows* Made OpenGL 2.0 render path respect the ring shadow render flag setting* Replaced Hubble Space Telescope made with Cham's much improved version* New RECONS data added to nearstars.stc* Windows: generate an accelerate command only when the 'a' key is pressed without any modifiers.* Improved atmosphere rendering in OpenGL 2.0 path; uses new ssc parameters to specify scattering and absorption coefficients* Added Lunar-Lambert photometric model (linear combination of Lambert and Lommel-Seeliger) for much more realistic appearing dusty objects (e.g. the Moon)* Modified eclipse finder dialog for i18n* Display a '?' when glyph is not found in a font texture* Fixed a bug in the octree culling code that was causing star culling errors* Fixed ambient light in OpenGL 2.0 render path to match other render paths* Updates to parser: - Allow leading + (no effect, just symmetry with - ) - Allow numbers to begin with a decimal point (e.g. accept .12 as well as 0.12)* KDE: improvements to popup menu--orbiting bodies are now sorted by type* Added cmodsphere, a utility for producing cmod meshes from height samples regularly spaced in longitude and latitude.* COPYING, controls.txt, start script, and guide can all be localized