Документ взят из кэша поисковой машины. Адрес оригинального документа : http://lib.mexmat.ru/books/29270
Дата изменения: Unknown
Дата индексирования: Sun Apr 10 14:48:11 2016
Кодировка: Windows-1251
Isbister K. - Better Game Characters by Design: A Psychological Approach :: Электронная библиотека попечительского совета мехмата МГУ
 
Главная    Ex Libris    Книги    Журналы    Статьи    Серии    Каталог    Wanted    Загрузка    ХудЛит    Справка    Поиск по индексам    Поиск    Форум   
blank
blank
Поиск по указателям

blank
blank
blank
Красота
blank
Isbister K. - Better Game Characters by Design: A Psychological Approach
Isbister K. - Better Game Characters by Design: A Psychological Approach

Читать книгу
бесплатно

Скачать книгу с нашего сайта нельзя

Обсудите книгу на научном форуме



Нашли опечатку?
Выделите ее мышкой и нажмите Ctrl+Enter


Название: Better Game Characters by Design: A Psychological Approach

Автор: Isbister K.

Аннотация:

Games are poised for a major evolution, driven by growth in technical sophistication and audience reach. Characters that create powerful social and emotional connections with players throughout the game-play itself (not just in cut scenes) will be essential to next-generation games. However, the principles of sophisticated character design and interaction are not widely understood within the game development community. Further complicating the situation are powerful gender and cultural issues that can influence perception of characters. Katherine Isbister has spent the last 10 years examining what makes interactions with computer characters useful and engaging to different audiences. This work has revealed that the key to good design is leveraging player psychology: understanding what's memorable, exciting, and useful to a person about real-life social interactions, and applying those insights to character design. Game designers who create great characters often make use of these psychological principles without realizing it. Better Game Characters by Design gives game design professionals and other interactive media designers a framework for understanding how social roles and perceptions affect players' reactions to characters, helping produce stronger designs and better results.


Язык: en

Рубрика: Разное/

Статус предметного указателя: Неизвестно

ed2k: ed2k stats

Год издания: 2006

Количество страниц: 368

Добавлена в каталог: 21.12.2007

Операции: Положить на полку | Скопировать ссылку для форума | Скопировать ID
blank
Предметный указатель
blank
Реклама
blank
blank
HR
@Mail.ru
       © Электронная библиотека попечительского совета мехмата МГУ, 2004-2016
Электронная библиотека мехмата МГУ | Valid HTML 4.01! | Valid CSS! О проекте